۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

بازی Starfield خودش به تنهایی یک مجموعه از بازی‌های مختلف است. پرواز با کشتی، قاچاق عروسک، ساخت پایگاه و هزاران مورد دیگر تنها بخشی از این بازی عظیم را تشکیل می‌دهند. با وجود این گستردگی، بازی به طور مستقیم اطلاعات مفیدی برای آموزش قسمت‌های مختلفش نمی‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۳ نکته مختلف که قبل از شروع استارفیلد لازم است آن‌ها را بدانید را با شما در میان بگذاریم.

تجربه شما با بقیه قرار است فرق داشته باشد

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

بله درست است که در این بازی، مثل دیگر عناوین امروزی نقش آفرینی، تصمیمات شما در نتیجه بازی تاثیرگذارند. با این حال در استارفیلد این تفاوت‌ها کمی عمیق‌تر هستند. سیاره‌های سکونت‌پذیر شهرهایی هستند که شما در طول سفرتان مشاهده می‌کنید. پس طبیعتا این مورد برای همه یکی است. اما این غارهای مختلف و موارد کوچک‌تر هستند که قرار است تفاوت را ایجاد کنند. تمامی گنج‌ها و وسایلی که در این غارها پیدا می‌کنید اتفاقی هستند و برای همه یکی نیستند. برای همین هم باید تا جایی که می‌توانید سیارات، غارها، پایگاه‌ها و سیارک‌های مختلف را بگردید و باز هم وسایل یکسانی با بقیه نخواهید داشت.

زمان زیادی را صرف شخصی‌سازی بازی نکنید

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

در ابتدای بازی شما با یک منو مواجه می‌شوید که در آن باید ویژگی‌های اولیه خود را انتخاب و شخصی‌سازی کنید. درست است که این قسمت از بازی بر بخش‌های کوچکی در ابتدای بازی تاثیرگذار است، ولی زمان زیادی را در اینجا تلف نکنید. شما در هر صورت در ادامه بازی به همه این موارد نیاز پیدا خواهید کرد و کم کم آن‌ها را به دست می‌آورید؛ پس خیلی نگرانش نباشید.

ماموریت‌های اول بازی را به طور کامل انجام دهید

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

به خاطر اسپویل نشدن وارد جزئیات نمی‌شوم، ولی به شدت پیشنهاد می‌کنم که حداقل تا پایان ماموریت «Into The Unkown» را بازی کنید و تا قبل از آن به هیچ چیز دیگری فکر نکنید. پس از اتمام دو ماموریت اولیه، شما ۳ ماموریت جدید دریافت می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را به هر ترتیبی که دوست دارید انجام دهید. این ماموریت‌ها به شما کمک می‌کنند که با دنیای استارفیلد بیشتر آشنا شوید و حتی بخش‌هایی از بازی را هم به شما نشان می‌دهند که شاید از آن‌ها مطلع نبودید.

البته لازم به ذکر است که پیشنهاد می‌شود پس از اتمام این ماموریت، از ماموریت‌های اصلی کمی فاصله بگیرید. ماموریت‌های اصلی بازی را می‌توانید با سطح پایین هم انجام دهید، ولی خب کشته شدن توسط یک دشمن خیلی قوی‌تر در اواسط بازی خیلی هم جذاب نیست.

شما به هر گروهی که بخواهید می‌توانید ملحق شوید

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

در بازی استارفیلد چهار گروه وجود دارد که می‌توانید به تمامی آن‌ها ملحق شوید. این چهار گروه United Colonies ،Crimson Fleet ،Freestar Rangers و Ryujin Industries هستند. هر کدام از این گروه‌ها به شما جایزه‌های مختلفی می‌دهند و می‌توانید ماموریت‌های جانبی آن‌ها را انجام دهید. مهم‌ترین نکته اینجاست که شما می‌توانید به صورت هم‌زمان عضو تمامی آن‌ها باشید. درست است که لزوما نیاز نیست که قبل از شروع استارفیلد این موضوع را بدانید، ولی خب در نهایت کمکتان می‌کند.

خیلی از ویژگی‌های بازی پشت مهارت‌های شما پنهان شده‌اند

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

سیستم‌ مهارت‌های استارفیلد تنها باعث افزایش توانایی شما نمی‌شوند. تعداد خیلی زیادی از ویژگی‌های بازی پشت همین سیستم به ظاهر ساده پنهان شده است. تعداد خیلی زیادی از اتفاقات درون بازی تنها در صورتی رخ می‌دهند که شما مهارت مربوط به آن را داشته باشید. برای مثال شما نمی‌توانید از بوست پک (Boost Pack) و یا ابزارهای دزدی خود استفاده کنید،‌ مگر اینکه از قبل مهارت آن را بلد باشید. این مورد کمی با دیگر بازی‌های بتسدا متفاوت است. پس قبل از شروع استارفیلد حتما حواستان باشد که مهارت‌های خود را چگونه تقسیم می‌کنید.

مهارت‌ها و توانایی‌هایی که به آن‌ها نیاز خواهید داشت

بازی استارفیلد شامل ۸۲ مهارت مختلف است. در این میان یک سری از این مهارت‌ها هستند که مراحل اولیه بازی را برای شما ساده‌تر خواهند کرد. این مهارت‌ها Boost Pack Training ، Persuasion و Security هستند. یک بار امتحان کنید و فرقش را خودتان متوجه خواهید شد.

از هک و قانع‌ کردن خودکار دائما استفاده کنید

وقتی که مهارت‌های Security و Persuasion را تا حد خوبی ارتقا دهید، متوجه می‌شوید که روش‌های دیگری هم برای حل مشکلات وجود دارد. قابلیت هک و قانع‌کردن خودکار، زندگی شما را چندین برابر آسان‌تر می‌کنند. نگران هم نباشید، از همان اوایل بازی هم می‌توانید این مهارت‌ها را به دست آورید.

مسیریابی سریع به منوهای مختلفی نیاز دارد

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

سفر در دنیا استارفیلد می‌تواند کمی پیچیده باشد. برای اینکه بتوانید به خوبی و به سرعت سفر کنید، نیاز دارید که یک سری از موارد را بدانید. شما هم در سیاره‌ها و هم در فضا می‌توانید از ویژگی Fast Travel استفاده کنید. به جز یک سری از محدودیت‌های خاص، شما می‌توانید در هر لحظه‌ای که بخواهید از این ویژگی استفاده کنید.

دکمه «Set Course» خیلی مهم است

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، شما از منوهای مختلفی برای سفر استفاده خواهید کرد. شما اگر بخواهید که به یک سیاره سفر کنید، می‌توانید مختصات آن را وارد کنید و به سمتش بروید؛ یا از یک روش ساده‌تر استفاده کنید. گزینه «Set Course» به شما این اجازه را می‌دهد تا یک مقصد را برای خود انتخاب کنید و به صورت آنی به آن‌جا سفر کنید. اگر این موضوع را به خاطر بسپارید دیگر نگرانی یک سفر طولانی را نخواهید داشت.

از اسکنر خود برای مسیریابی استفاده کنید

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

وقتی که بر روی یک سیاره هستید و یا در فضا در حال پروازید، می‌توانید انواع اطلاعات مفید، مثل ماموریت فعلی را از طریق اسکنر خود دریافت کنید. با این کار می‌توانید به سادگی مسیری که باید در آن حرکت کنید یا محل سنگ قیمتی‌ای که می‌خواهید پیدا کنید را مشخص کنید.

تابلوها را حتما بخوانید

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

در استارفیلد مینی مپ وجود ندارد. شما دیگر نمی‌توانید با استفاده از آن، مسیر خود را در یک شهر پیدا کنید. برای همین هم هست که برای پیدا کردن فروشنده‌های مفید درون بازی نیاز است که کمی زحمت بکشید. یکی از مواردی که حتما باید قبل از شروع استارفیلد بدانید این است که در هر شهری یک سری کیوسک زرد وجود دارد که تمامی اطلاعات لازم از فروشنده‌ها را در اختیارتان می‌گذارد.

اگر اسم مغازه و یا فروشنده‌ای که می‌خواهید را بفهمید، باید در شهر یا منطقه‌ خاصی که هستید به دنبالش بگردید. این کار را هم از طریق تابلو‌ها می‌توانید انجام دهید. برای همین حتما حواستان به مسیرهای درون شهر و تابلوها باشد تا در این بازی بزرگ، گم نشوید.

درها به روش‌های مختلفی باز می‌شوند

مسیریابی در پایگاه‌ها و مقرهای مختلفی که در سیارات متفاوت پیدا می‌کنید خودش به تنهایی سخت است. وقتی که در حال گشت و گذار در این مناطق هستید، ممکن است با درهایی مواجه شوید که نتوانید آن‌ها را باز کنید. اکثر درهای درون بازی خیلی ساده بازی می‌شوند. برخی از درها هم اصلا انگار که با دیوار فرقی ندارند و نمی‌توانید آن‌ها را باز کنید. وقت‌هایی که با اینطور درها مواجه شدید، اطراف را کمی بگردید، احتمالا یک اهرم و یا دکمه‌ای را پیدا کنید که آن در را باز می‌کند.

شما می‌توانید تعداد زیادی سلاح را همزمان استفاده کنید

شاید در همان ابتدا مشخص نباشد، ولی شما همیشه نیاز نیست که وارد وسایل خود شوید و یک سلاحی که می‌خواهید را انتخاب کنید. افراد سابقه‌دار بازی‌های بتسدا این موضوع را به خوبی می‌دانند، ولی خب برای آن‌هایی که تازه‌واردند، این نکته قبل از شروع استارفیلد خیلی مهم است. شما می‌توانید یک سلاحی که می‌خواهید را از میان وسایل خود انتخاب کنید و آن را به منو مورد علاقه‌ها (Favorites) اضافه کنید. در این صورت می‌توانید به سرعت از هر سلاحی که می‌خواهید استفاده کنید.

انواع مختلفی از گلوله در بازی وجود دارد

استارفیلد سلاح‌هایی ندارد که چندین گلوله مختلف را شلیک کنند. به جای آن‌، هر نوع سلاحی از یک نوع گلوله استفاده می‌کند. حتما حواستان باشد که سلاح مورد علاقه‌تان از چه نوع گلوله‌ای استفاده می‌کند. در هر صورت شما باید هر گلوله‌ای که می‌بینید را بردارید؛ شاید یک روزی به کارتان بیایند.

گلوله‌ها وزن ندارند

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

خوشبختانه گلوله‌ها جرم ندارند. برای همین هم شما هرگز دچار مشکل سنگینی نخواهید شد. یک نکته جالب ویژه که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید این است که بسته کمک‌های اولیه و دیجی‌پیک‌ها (Digipicks) هم وزنی ندارند و می‌توانید هر چندتا که می‌خواهید را با خود حمل کنید.

بسته کمک‌های اولیه رایگان

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، یک علامت قرمز ممکن است در کنار وسایلی باشد که می‌خواهید بردارید. این علامت یعنی اینکه شما در حال دزدیدن آن وسیله هستید و ممکن است دچار مشکلات قانونی شوید. یک استثنا خیلی جالب برای این موضوع، قسمت بیمارستان پایگاه‌ها است. در این بیمارستان‌ها که به وفور هم پیدا می‌شوند، شما می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید کمک‌های اولیه بردارید و هیچ‌کدام از آن‌ها دزدی نخواهند بود.

شما نیاز نیست که دائما لباس فضایی خود را به تن داشته باشید

قطعا از نظر همه ما لباس فضایی درون بازی خیلی زشت‌تر از لباس عادی است. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این لباس همیشه زیر لباس فضایی پنهان شده است. نکته‌ای که شاید ندانید این است که شما می‌توانید وارد بخش «لباس فضایی» شوید و در آن‌جا یک گزینه را انتخاب کنید تا در سیاراتی که اکسیژن کافی دارند، شما لباس فضایی خود را درآورید و با لباس زیر آن دیده شوید.

قیمت و ارزش وسایل با هم فرق دارند

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

درست است که تعدادی از وسایلی که برمی‌دارید برای استفاده خودتان است؛ ولی خب اکثر مواقع فقط به این خاطر یک آیتم را برمی‌دارید که آن را بفروشید. وقتی که هر آیتمی را نگاه می‌کنید، یک عدد را می‌بینید که به عنوان «ارزش» آن شناخته می‌شود. نکته اصلی اینجاست که این ارزش اصلا و ابدا قیمت آن را تعیین نمی‌کند. حدودا هر چیزی که بخواهید بفروشید، با نسبت ۱۳ درصدی ارزشش فروخته می‌شود. البته خب اگر مهارت Commerce را افزایش دهید می‌توانید با قیمت بالاتری هم آن را بفروشید. پس حتما قبل از شروع استارفیلد حواستان باشد که با وسایل الکی خودتان را سنگین نکنید؛ ارزشش را ندارد.

از کیوسک تجارت دائما استفاده کنید

این موضوع که وسایل خود را با قیمت مناسب بفروشید خودش سخت است، حالا پیدا کردن یکی که آن‌ها را بخرد سخت‌تر هم است. بسیاری از فروشنده‌های استارفیلد پول خیلی کمی دارند و نمی‌توانند تمامی وسایل شما را بخرند و تازه هر فروشنده‌ای، هر چیزی را نمی‌خرد.

۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

برای حل این مشکل یک راهکار وجود دارد. در تمامی سیاره‌های بازی یک سری کیوسک زرد وجود دارد که مخصوص همین کار است. این کیوسک تمامی آیتم‌هایی که می‌خواهید بفروشید را از شما می‌خرد؛ حتی آن‌هایی را که دزدیدید. پول داخل آن هم هر روز دوباره پر می‌شود. پس خیالتان راحت، هیچ‌وقت قرار نیست که برای فروش به مشکلیس بر بخورید.

شما می‌توانید منابع داخل سیارک‌ها را استخراج کنید

خود بازی این موضوع را به شما نمی‌گوید، ولی می‌توانید به سیارک‌های داخل فضا شلیک کنید و منابع آن‌ها را استخراج کنید. اگر این سیارک‌ها را منفجر کنید و به فاصله ۵۰۰ متری آن‌ها برسید می‌توانید منابعی که داخلش بود را به وسایل خود اضافه کنید.

شما می‌توانید از همان اول یک خانه داشته باشید

اگر قبل از شروع استارفیلد یا حداقل بخش اصلی داستانی آن ویژگی Dream Home را برای خود انتخاب کنید، یک خانه مجانی دریافت خواهید کرد. شما تنها نیاز دارید که هفته‌ای ۵۰۰ کردیت (Credit) برای آن پرداخت کنید و اگر هم دیگر نخواهید آن را نگه دارید، به سادگی می‌توانید آن را بفروشید.

چراغ‌قوه خیلی هم به درد نمی‌خورد

اگر در کامپیوتر کلید F و یا در کنسول کلید LB را نگه دارید، چراغ‌قوه شما روشن می‌شود. فضایی که این چراغ‌قوه را روشن می‌کند چندان بزرگ نیست و اگر تاریکی اذیتتان می‌کند می‌توانید به راحتی روشنی صفحه خود را افزایش دهید.

بازیکنان کامپیوتر می‌توانند از کدها و دستورات استفاده کنند

این نکته آخر به درد بازیکنان ایکس باکس نمی‌خورد و تنها در کامپیوتر تاثیر دارد. شما از طریق دستوراتی که در کامپیوتر می‌توانید وارد بازی کنید، می‌توانید به هر چیزی که می‌خواهید درست پیدا کنید. می‌توانید چند میلیارد کردیت را به جیب‌تان اضافه کنید و یا از یک مبارزه سخت به راحتی عبور کنید. شما با فشردن کلید «`» می‌توانید پنجره مربوط به این دستورات را باز کنید و کدهایی که می‌خواهید را وارد کنید. بسیاری از این کدها با بازی‌های قدیمی‌تر بتسدا یکی است و بازیکنان قدیمی این استودیو به راحتی می‌توانند از طریق حافظه خود به هر چیزی که می‌خواهند در این بازی دست پیدا کنند.

  • xmartsystem
  • 19 شهریور 1402
  • 905 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...